single

McDonald's ma nową technologię AI drive-thru i ludzie NIE są McLovin' it

Najsłynniejsza sieć fast foodów na świecie przechodzi metamorfozę, a ludzie nie są tym zbyt zachwyceni.

Od czasu do czasu możesz mieć ochotę na frytki McDonald's, a może nawet 10-częściowy nugget meal. Wsiadasz więc do samochodu, podjeżdżasz do ekranu z wyświetlonym menu i wykrzykujesz swoje zamówienie do mikrofonu, aby pracownik drive-thru mógł cię usłyszeć.

Cały ten proces zamawiania będzie nadal możliwy - z wyjątkiem tego, że człowiek nie będzie przyjmował zamówienia. McDonald's testuje swoje nowe systemy zamawiania oparte na sztucznej inteligencji, stworzone we współpracy z firmą technologiczną IBM, i umieszcza je w różnych lokalizacjach McDonal w całym kraju.

McDonald's powiedział w przeszłości, że te systemy zamawiania AI mają na celu przyspieszenie czasu spędzanego w kolejkach drive-thru i ostatecznie pomogą wypełnić luki w sile roboczej. McDonald's nazwał ten plan "Przyspieszeniem łuków".

TikToker Ren Adams opublikowała 10 lutego wideo, w którym skarżyła się na nowy system drive-thru McDonald's oparty na sztucznej inteligencji, gdy rano próbowała dostać śniadanie od sieci fast foodów.

"Miałam dostać hash brown, słodką herbatę i colę" - mówi Ren - "Więc zamawiam i jestem w pierwszej kolejce drive-thru, kiedy zamawiam i podają mi moją sumę, a potem drugi samochód podjeżdża na pasie drive-thru obok mojego". "Pamiętaj, że to wszystko robot" - mówi, dodając: "Dodaje dietetyczną colę ze swojego zamówienia do mojego ekranu".

Następnie, gdy próbowała powiedzieć robotowi AI, aby usunął dietetyczną colę z jej ekranu, maszyna do zamawiania dodała zamiast niej dziewięć dużych słodkich herbat.

"Zobaczyłam to gówno, wycofałam się i odjechałam" - podsumowuje.

@typical_redhead_ Małpy kręcą małpami - Kevin MacLeod i Kevin Małpa

Inna użytkowniczka TikTok, Caitlin Sykora, opublikowała podobnie frustrujący (ale szczerze mówiąc, przezabawny) film przedstawiający system zamówień AI McDonald's tworzący niedokładne zamówienia.

"Stop!!!" Caitlin mówi w swoim filmie, w którym ona i jej przyjaciółka śmieją się w samochodzie, obserwując, jak technologia zamawiania McDonald's poważnie źle zrozumiała jej zamówienie. Zamiast jednego 10-częściowego posiłku nugget, robot zamawiający odebrał go jako 19 10-częściowych posiłków nugget, co w sumie wyniosło ponad 200 dolarów.

"Ten robot McDonald's jest dziki", czytamy w tekście na jej TikTok.

"I to jest dokładnie powód, dla którego człowiek powinien przyjąć zamówienie" - skomentował jeden z użytkowników TikTok, dodając: "Wszyscy wiemy, że kiedy rozmawiamy z komputerowymi ludźmi, nawet przez telefon, musimy krzyczeć na nasz telefon, aby nas dobrze usłyszeli".

McDonald's nie jest jedyną siecią fast foodów, która próbuje zastąpić swoje drive-thrusy maszynami napędzanymi sztuczną inteligencją - ale czy będą one trwałe? Według raportu Restaurant Dive, technologia AI McDonald's była tylko w około 80% dokładna podczas testów w różnych restauracjach w stanie Illinois.